Rośnie popularność klocków LEGO wśród dorosłych. Przyczyną COVID-19

Rośnie popularność klocków LEGO wśród dorosłych. Przyczyną COVID-19

Rośnie popularność klocków LEGO wśród dorosłych. Przyczyną COVID-19

Popularność klocków LEGO wśród dorosłych znacząco wzrosła od czasów pandemii COVID-19, co zauważył Barış Dilek, szef marketingu Grupy LEGO na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie. Chociaż główną grupą docelową firmy pozostają dzieci, coraz więcej dorosłych sięga po zestawy LEGO, odkrywając w tym sposobie rozrywki formę relaksu i kreatywności. W czasie pandemii dorośli na nowo odkryli radość budowania z klocków, co przyczyniło się do wzrostu ich popularności.

LEGO oferuje teraz serie skierowane specjalnie do dorosłych, często bazujące na nostalgii, jak zestawy inspirowane kultowymi produktami, np. konsolą Atari z lat 70., czy nawiązujące do znanych seriali, takich jak „Przyjaciele”. W Polsce oraz na świecie największą popularnością cieszą się serie takie jak LEGO Icons, Technic, City, Star Wars i Harry Potter. Z kolei w Polsce wyjątkowo popularne są zestawy z Minecrafta, co związane jest z dużą popularnością gry.

W pierwszym półroczu 2024 r. globalna sprzedaż LEGO wzrosła o 14%, a w Polsce segment zabawek zanotował wzrost o około 6%. Polska stała się jednym z kluczowych rynków dla LEGO, co potwierdza rosnący popyt na produkty marki.

Przedstawiciele LEGO przybyli do Katowic z okazji otwarcia największego sklepu LEGO Store w województwie śląskim. Sklep, o powierzchni 372 m², oferuje nie tylko sprzedaż klocków, ale także interaktywne doświadczenia, takie jak budowanie własnych minifigurek oraz dostęp do unikatowych zestawów.

powiązane