Nowy trailer i tech demo Wiedźmina 4 pokazuje możliwości Unreal Engine 5.6

Nowy trailer i tech demo Wiedźmina 4 pokazuje możliwości Unreal Engine 5.6

Podczas wydarzenia State of Unreal 2025 firma Epic Games zaprezentowała imponujące demo technologiczne, które pokazuje potencjalny wygląd i możliwości nadchodzącego Wiedźmina 4 na silniku Unreal Engine 5.6. Choć nie jest to fragment właściwej gry, zapowiedź daje wgląd w to, czego możemy się spodziewać po kolejnej części sagi.

Kovir – nowa kraina

Demo śledzi Ciri, która przemierza tętniący życiem region Kovir, nieobecny dotąd w grach z serii. CD Projekt potwierdził, że lokacja ta będzie grywalna w Wiedźminie 4. W jednej ze scen zwiększono liczbę postaci niezależnych na targowisku Valdrest do 300 unikalnie animowanych NPC, co podkreśla możliwości nowej wersji silnika.

Nowe funkcje silnika Unreal Engine 5.6

Epic Games zaprezentowało w działaniu m.in.:

  • Fast Geometry Streaming Plugin, pozwalający na błyskawiczne wczytywanie rozległych światów.
  • ML Deformer, technologię poprawiającą realizm animacji postaci.
  • Nanite Foliage, czyli nową metodę generowania bogatej roślinności przy zachowaniu optymalnej wydajności (w pełni dostępna w UE 5.7).

Całość działała w stałych 60 klatkach na sekundę z ray tracingiem na bazowej wersji PlayStation 5, co sugeruje, że gra może być tytułem międzygeneracyjnym, a nie tylko dedykowanym przyszłym konsolom, jak PS6 czy nowy Xbox.

Ciri jako główna bohaterka

Wiedźmin 4 otwiera nową trylogię, której akcja rozgrywa się po wydarzeniach z Wiedźmina 3. Zamiast Geralta, sterować będziemy Cirillą, co CD Projekt określa jako „organiczny i logiczny wybór”. Producent wykonawcza Małgorzata Mitręga wyjaśnia:

„To zawsze była jej historia, już od książkowej sagi. Jest złożoną i fascynującą postacią. Pożegnaliśmy się z Geraltem, teraz przyszedł czas na kontynuację z Ciri w roli głównej.”

Wsparcie dla tej decyzji wyraził nawet Doug Cockle, czyli aktor podkładający głos Geralta:

„To świetny ruch. Od zawsze uważałem, że przeniesienie głównej roli na Ciri to coś naprawdę interesującego, zwłaszcza ze względu na to, co dzieje się w książkach.”

Premiera najwcześniej w 2027 roku

CD Projekt zaznaczył, że Wiedźmin 4 nie zadebiutuje wcześniej niż w 2027 roku. Biorąc pod uwagę realia branży, nie można wykluczyć przesunięcia debiutu nawet na 2028.

powiązane