Gracze spędzają więcej czasu na oglądaniu treści o grach niż na samym graniu
Gracze spędzają więcej czasu na oglądaniu treści o grach niż na samym graniu
Coraz więcej graczy poświęca czas na oglądanie filmów związanych z grami na platformach takich jak YouTube czy Twitch, zamiast na samo granie. Zaskakujące dane ujawnia najnowszy raport firmy Midia Research, który wskazuje, że gracze średnio spędzają 7,4 godziny tygodniowo na granie i aż 8,5 godziny na oglądanie treści o grach.
Raport podkreśla, że takie zachowanie użytkowników to sygnał dla wydawców gier, którzy mogą nie w pełni wykorzystywać potencjał, jaki drzemie w treściach wideo. Badanie ujawnia, że aż 24% graczy konsolowych i PC oraz 48% osób dokonujących zakupów w grach ogląda materiały wideo o grach co najmniej raz w miesiącu. Szczególnie aktywni są gracze określani jako „wysokospędzający”, czyli ci, którzy regularnie dokonują zakupów w grach.
Niewykorzystany potencjał reklamowy
Autorzy raportu podkreślają, że wydawcy gier oddają ogromne możliwości generowania przychodów z reklam w ręce zewnętrznych platform, takich jak YouTube i Twitch. Według raportu, oznacza to, że duże źródła przychodów „pozostają na stole” niewykorzystane, co jest szczególnie istotne w czasach, gdy rynek gier boryka się z wyzwaniami związanymi z dalszym wzrostem.
„To czas, aby wydawcy gier zaczęli postrzegać treści wideo w grze jako coś więcej niż tylko narzędzie marketingowe” – powiedział Rhys Elliott, analityk ds. gier w MIDiA Research. „Przejmując zaangażowanie wideo, wydawcy mają szansę odblokować nowe źródła przychodów, takie jak reklamy, i stymulować rozwój.”
Wideo w ekosystemach gier jako nowa strategia
Według raportu, integracja treści wideo w ekosystemach gier mogłaby pozwolić wydawcom na skuteczniejsze konkurowanie w „gospodarce uwagi”. Dzięki temu mogliby oni nie tylko przyciągnąć więcej użytkowników, ale także otworzyć nowe strumienie przychodów. Wprowadzenie takich zmian pozwoliłoby na przejęcie części rynku, który obecnie zdominowany jest przez zewnętrzne platformy wideo.
Midia Research zwraca uwagę, że takie działania mogłyby przynieść korzyści zarówno graczom, jak i wydawcom. Dla graczy oznaczałoby to łatwiejszy dostęp do treści wideo związanych z grami w ich naturalnym środowisku, a dla wydawców – możliwość zmonetyzowania tego zaangażowania.
Podsumowanie
Obecne trendy wskazują na ogromny potencjał rozwoju treści wideo w branży gier. Wydawcy, którzy zdecydują się zainwestować w integrację takich treści w swoich ekosystemach, mogą liczyć na dodatkowe źródła przychodów i większe zaangażowanie graczy. Jak wskazuje Rhys Elliott, „nadszedł czas, aby zmienić podejście do wideo – nie jako narzędzia marketingowego, ale jako kluczowego elementu strategii biznesowej”.