Gra komputerowa pomogła przebudować obwodnicę w Krakowie
Gra komputerowa pomogła przebudować obwodnicę w Krakowie
To interesujący przykład na to, jak gry wideo mogą wpłynąć na rzeczywiste decyzje dotyczące infrastruktury. W tym przypadku, youtuber i gracz Cities: Skylines, wraz z grupą znajomych, skutecznie wskazali wady w pierwotnym projekcie Węzła Kraków-Mistrzejowice, co doprowadziło do zmian zatwierdzonych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
Oryginalny projekt miał kilka kluczowych problemów, które mogłyby zmniejszyć przepustowość ruchu i zwiększyć ryzyko kolizji. Dzięki analizie przeprowadzonej przez Politechnikę Krakowską, zmiany w projekcie obejmują:
- Poszerzenie trasy: Zwiększenie liczby pasów z jednego na dwa na odcinku ze wschodniej do północnej obwodnicy, co ma poprawić przepustowość ruchu.
- Redukcja przeplatania się ruchu: Zmiany mają na celu minimalizowanie konieczności masowych zmian pasa na krótkich odcinkach, co powinno zmniejszyć ryzyko wypadków.
Youtuber stworzył nowy film, który pokazuje, jak zaakceptowane zmiany wpłyną na ruch na obwodnicy, wykorzystując do tego silnik gry Cities: Skylines. Materiał ten nie tylko ilustruje poprawki w projekcie, ale również wskazuje inne istniejące węzły, które mają podobne problemy.
Jest to doskonały przykład na to, jak społeczność graczy i specjalistów może przyczynić się do poprawy rzeczywistych projektów infrastrukturalnych poprzez kreatywne wykorzystanie technologii i symulacji komputerowych. Zachęcam do obejrzenia całego materiału, aby zobaczyć dokładnie, jakie zmiany zostały wprowadzone i jak mogą one wpłynąć na przyszłość transportu w Krakowie.